Działalność firm kosmetycznych na terenie naszego kraju została uregulowana szeregiem aktów prawnych. Wśród nich są również te, które dotyczą tekstów na opakowaniach kosmetyków.
Rynek kosmetyczny rozwija się w Polsce bardzo prężnie, jest jednak obecnie wyjątkowo wymagający. Niektóre z dużych firm kosmetycznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom różnych grup klientów, oferują między innymi usługową produkcję kosmetyków.
W trosce o konsumentów wprowadzane są kolejne standardy i wymagania. Nie uniknęła tego również branża kosmetyczna, która rozwija się naprawdę intensywnie. Jeśli chodzi o istotne wymagania stawiane producentom kosmetyków, to na uwagę zasługuje między innymi GMP.
Okazuje się, że opakowania w istotny sposób wpływają na proces podejmowania decyzji o zakupie. Producenci kosmetyków (i nie tylko) powinni więc pamiętać o tym, że opakowanie bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki sprzedaży.
Obecnie w aptekach kupić możemy nie tylko leki. Dostępne są także produkty określane mianem wyrobów medycznych oraz suplementy diety.