Zmień język na polski Zmień język na angielski

Blog

drukuj
Wpływ opakowania na sprzedaż produktu
02 kwi 2020
Wpływ opakowania na sprzedaż produktu

John McCabe’a nie bez powodu twierdził, że opakowanie produktu uznaje się za najlepszą drogę do komunikowania z klientami na temat marki. Jest to sposób wizualny, który najmocniej przemawia do odbiorców. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że wygląd opakowania wywiera realny wpływ nie tylko na sam proces zakupowy, ale również na to, jak postrzegana jest dana marka.

Cechy opakowania

Każde opakowanie produktu ma kilka istotnych cech. Zalicza się do nich:

  • kolorystykę,
  • sposób wyeksponowania nazwy produktu oraz marki,
  • oznakowanie,
  • oryginalność.

Projektując opakowanie, czy to kremu do twarzy, czy toniku, należy mieć na uwadze powyższe cechy charakterystyczne. Ich zlekceważenie czy pominięcie może skutkować tym, że dany produkt po prostu nie będzie się sprzedawał. Obecnie coraz częściej firmy zatrudniają profesjonalistów zajmujących się wyłącznie projektowaniem opakowań. Wynika to z rosnącej świadomości na temat wpływu opakowania na poziom sprzedaży produktu.

Strategie, które pomogą osiągnąć sukces

Wskazuje się na szereg strategii, których zastosowanie pomaga w osiągnięciu sukcesu sprzedażowego. Projektując opakowanie, należy przede wszystkim pamiętać o tym, że powinno ono wyróżniać się spośród opakowań, na które stawia konkurencja. Okazuje się, że zbyt powszechne a tym samym nudne wzornictwo nie cieszy się popularnością wśród odbiorców.

Nigdy nie należy również wprowadzać klientów w błąd. Z opakowania produktu powinna płynąć jasna informacja dotycząca przeznaczenia tego, co ono skrywa. Jednym z częściej popełnianych błędów jest brak przejrzystości komunikacji z potencjalnym klientem.

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o konieczności troski o środowisko naturalne. Warto uwzględnić ten trend, przygotowując opakowania produktów. Rozwiązania ekologiczne zawsze przekładają się na wzrost sprzedaży.

Tym, co jest pozytywnie przyjmowane przez klientów, jest także powrót do tego, co już było. Okazuje się, że w niektórych przypadkach świetnym rozwiązaniem są nawet zwykłe tekturowe opakowania. Nierzadko przynoszą one zdecydowanie lepszy efekt niż mieniące się tysiącem barw pudełeczko. Decydując się jednak na takie rozwiązanie, trzeba naprawdę dobrze znać swoich klientów. Nie w każdej grupie konsumentów jest to bowiem dobry wybór.

Opakowanie produktu w istotny sposób wpływa na wyniki sprzedażowe. Nawet najlepszy produkt zamknięty w opakowaniu, które w ogóle nie przemawia do klientów nie osiągnie sukcesu. Dlatego nigdy nie należy podchodzić do tego tematu lekceważąco. Są one tak samo ważne, jak to, co skrywają. I nie ma większego znaczenia, czy chodzi o krem do twarzy, mydło czy mikser.

Salvena, zdając sobie sprawę z roli opakowania w procesie sprzedażowym, pomaga swoim klientom w wyborze tego najlepszego dla konkretnego produktu. Sprawdź, co jeszcze obejmuje nasza oferta kontraktowej produkcji kosmetyków: https://www.salvena.pl/.