Z roku na rok rośnie liczba osób sięgających po luksusowe kosmetyki. Czym takie produkty odróżniają się od zwykłych preparatów dostępnych w drogeriach? W tym artykule spróbujemy wyznaczyć kilka cech charakterystycznych dla wyrobów ekskluzywnych.
Luksusowe preparaty powinny przede wszystkim zapewniać oczekiwany efekt, a to możliwe jest wyłącznie dzięki starannie opracowanej recepturze. Odbiorcy tego rodzaju produktów oczekują najlepszej jakości.
Do najczęściej stosowanych w luksusowych kosmetykach dodatków należą: złoto, jedwab, perły czy drogie ekstrakty roślinne. Każdy z wymienionych ma cenne właściwości pielęgnujące:
W luksusowych kosmetykach często znajdują się także składniki z rozmaitymi certyfikatami poświadczającymi ich ekologiczne pochodzenie.
Większość klientów to wzrokowcy, dlatego połowę sukcesu zapewnia stworzenie odpowiedniego opakowania. Luksusowe produkty już na pierwszy rzut oka powinny wzbudzać skojarzenia związane z ich wyjątkowością. W projektach ich opakowań często pojawiają się kolory kojarzone z wyjątkowością: złoto czy purpura. Niektórzy producenci kosmetyków idą jednak w zupełnie przeciwnym kierunku, a znakiem rozpoznawczym ich asortymentu staje się minimalizm. Takie preparaty intrygują i wyróżniają się na tle innych produktów na półce.
Reklama kosmetyków luksusowych jest zdecydowanie trudniejsza niż w przypadku preparatów dostępnych w sklepach sieciowych. Konsument musi odczuwać, że dzięki nabyciu udanego kosmetyku sam staje się wyjątkowy, dlatego przed wprowadzeniem ekskluzywnych preparatów na rynek należy dokładnie zaplanować sposób ich promocji.