Dystrybucja kosmetyków - co ją poprzedza?
Zanim nowy produkt kosmetyczny wejdzie na rynek, niezbędne jest oczywiście przeprowadzenie serii testów i badań, jednak na samym początku najważniejszy jest pomysł. Produkcję własnych kosmetyków warto zacząć od określenia, jakie ma być działanie nowego specyfiku oraz kto ma z niego korzystać. W ten sposób skład może zostać opracowany na przykład zgodnie z danym typem cery. Producenci kosmetyków nie mogą tworzyć swoich produktów stosując dowolne składniki. Muszą przestrzegać zaleceń z listy substancji niedozwolonych a także listy substancji dozwolonych pod warunkiem przestrzegania pewnych ograniczeń. Na pierwszej znajdują się między innymi substancje powodujące raka, działające mutagennie lub wpływające w niekorzystny sposób na układ rozrodczy. Od niedawna producenci z terenu UE nie mogą dłużej przeprowadzać testów na zwierzętach. Jeśli chodzi o substancje, których użycie powinno odbywać się z pewnymi ograniczeniami, to należą do nich między innymi filtry UV, konserwanty oraz barwniki.
Gdy ustali się już oczekiwany efekt działania preparatu, a także jego konsystencję i zapach, czas na przygotowanie receptury.
Przy transporcie kosmetyków najważniejsze jest zapewnienie im właściwego przechowywania. Tego typu preparaty nie mogą być poddawane działaniu zbyt wysokich temperatur, może to prowadzić do ich jełczenia, rozwarstwiania oraz utraty właściwości odżywczych.